„Uczmy się patrzeć duszy oczyma
Na cudny skrawek zaklętego raju (…)”

Nie ma to jak szkolna wycieczka. Bez względu na to, czy jest się uczniem czy nauczycielem dostarcza niezapomnianych wrażeń i emocji. Tak było i tym razem. W dniach 19 – 20 maja 2022r. odbyła się dwudniowa wycieczka klas:  6a, 6b i 7c w Pieniny. Po długich bojach doszła do skutku – jednym słowem udało się i wyruszyliśmy na górski odpoczynek. W rezultacie okazało się, że niektórzy byli zmęczeni bardziej jak powtórką z matmy czy fizyki. Ale czego się nie robi dla niesamowitych widoków?

Już w pierwszy dzień ruszyliśmy w góry. Naszym celem było zdobycie Trzech Koron. Trasa biegła z Krościenka do Przełęczy Szopka (stara nazwa: Chwała Bogu), a następnie do platformy widokowej na Okrąglicy  (najwyższego punktu masywu Trzech Koron – 982 m n.p.m.). Wspinaczka dała się we znaki niejednemu z nas, ale jak to mówią, co nas nie zabije, to nas wzmocni. I nam też się udało. W każdym prawie miejscu mogliśmy podziwiać Tatry, które rozprzestrzeniały się gdzieś w oddali. W ramach relaksu odbyliśmy rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim. Po trudach dnia udaliśmy się do Ochotnicy Dolnej, gdzie znajdował się nasz pensjonat. Tam czekała na nas obiadokolacja, miłe pokoje i upragniony nocleg. Wspólne zabawy i rozmowy nie miały końca. Jednak sen nas zmorzył. Rano wstaliśmy wypoczęci by ruszyć w dalszą drogę. Tym razem było łatwiej – Wąwóz Homole. Następnie spacer przez Uzdrowisko i Park Zdrojowy w Szczawnicy. Spragnieni mogli podegustować się wodą mineralną w Pijalni Wód. Po tych atrakcjach nastąpiła ta długo wyczekiwana chwila – czas wolny. Każdy mógł zakupić pamiątki, oscypki czy inne drobne rzecz, które będą mu przypominać góry, bo przecież: „Góry to przestrzeń, wolność i przyroda ptaki, drzewa, lodowata woda …”.

Mieliśmy szczęście, że pogoda nam sprzyjała. Pieniny widoczne z Trzech Koron były bajeczne, można było na nie patrzeć godzinami. Co prawda, wędrówka była trudna, ale jakże niesamowita. Bo przecież górski świat to spokój i wytchnienie mimo zmęczenia, a piękno i niezliczone widoki w każdym miejscu rekompensują wszystko, nawet obolałe nogi. Dlatego pewnie każdy z nas powróci kiedyś w Pieniny, na szlak, bo gdy jesteśmy w górach stajemy się ich częścią.

Więc przyjedźcie i zobaczcie
Bo górale zapraszają
A kiedy się sezon zacznie