26 maja klasy 5a i 5b udały się na wycieczkę do Sandomierza.

Pamiętając, że w tym dniu swoje święto obchodzą nasze kochane mamy, każdy uczeń przed wyjazdem zostawił swojej mamie laurkę przygotowaną wcześniej na zajęciach z wychowawcą. Wyjazd do Sandomierza był bardzo udany, zwiedzaliśmy zabytki miasta z przewodnikiem, odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle oraz braliśmy udział w bitwie pod Grunwaldem wcielając się w postacie historyczne. Pełni wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Wszystkim mamom składamy najserdeczniejsze życzenia.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacjiAnna Wasiuta

Fotorelacja

W dniach 17-18 maja odbyła się wycieczka klas szóstych do Zakopanego. Pierwszym punktem programu była wycieczka po Zakopanem, podczas której uczniowie mogli podziwiać zabytki architektury regionalnej oraz najbardziej znaną skocznię narciarską – Wielką Krokiew.  Udaliśmy się do pięknego Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Następnie zwiedziliśmy zabytkowy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku oraz przylegający do niego najstarszy kościół w mieście – Matki Bożej Częstochowskiej. Na tym niewielkim cmentarzu spoczywają postacie, które na stałe wpisały się w historię Zakopanego i całej Polski – Kornel Makuszyński, Tytus Chałubiński, Stanisław Witkiewicz, ratownicy górscy i sportowcy.

Zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie im. Tytusa Chałubińskiego a następnie udaliśmy się do miejsca, które nie sposób pominąć będąc w Zakopanem. Krupówki – to najbardziej znana i najczęściej odwiedzana przez turystów ulica miasta – główny deptak Zakopanego. Tutaj każdy mógł zakupić pamiątki, pospacerować i spróbować zakopiańskich oscypków. Późnym popołudniem nasza grupa wróciła do pensjonatu Tatrzański Relax w Poroninie, gdzie mogła odpocząć po dniu pełnym wrażeń.

Drugiego dnia wycieczki wspólnie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowegowidzieliśmy makietę Tatr, zlokalizowaliśmy na niej ważniejsze szczyty, scharakteryzowany został klimat oraz  roślinność występująca w górach. Dowiedzieliśmy się również wielu ciekawostek na temat zwierząt zamieszkujących tatrzańskie lasy. Następnie wyruszyliśmy na górski szlak Doliną Kościeliską prowadzący do schroniska na Hali Ornak. Na malowniczym szlaku uczniowie obserwowali skały, rośliny i potoki, mijając wypasy owiec. Mieli też okazję spróbowania robionych w bacówce, prawdziwych podhalańskich oscypków, natomiast po dotarciu do schroniska mogliśmy skosztować fantastycznej w smaku sezonowej szarlotki.

Przez całą wycieczkę opiekował się nami przewodnik tatrzański, który w bardzo ciekawy sposób przedstawił nam historię Zakopanego, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych wiadomości. Była to dla wszystkich wspaniała lekcja geografii i historii Podhala w terenie.  W pamięci pozostały niezapomniane chwile i obrazy.

Do zobaczenia na turystycznym szlaku!

Wychowawcy - opiekunowie: Beata Boguń, Ewa Zygmunt-Dec, Marta Kiełbowicz, Tomasz Bigas

Więcej zdjęć...

W czwartek 15 grudnia uczniowie klasy 5a wraz z wychowawcą i nauczycielami naszej szkoły udali się na wyjazd Mikołajkowy do Rzeszowa. Głównym punktem wycieczki był wzruszający film "Wielki zielony krokodyl domowy", poprzedzony ciekawą lekcją o życiu krokodyli zorganizowaną przez kino Helios. Po seansie uczniowie udali się do restauracji. Drogę powrotną do domu umilił nam film, który mogliśmy obejrzeć w autobusie. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Anna Wasiuta
Ewa Zygmunt-Dec
Wiesława Piestrak

W środę 19 października uczniowie klas piątych rozpoczęły dwudniową przygodę od zwiedzania Zespołu Pałacowo – Parkowego w Kurozwękach oraz Ruin Zamku Krzyżtopór w Ujeździe. W kolejnej części wycieczki czekała ich niemała wspinaczka na Święty Krzyż, gdzie mieli okazję zobaczyć Klasztor, a wnim Muzeum Misyjne, Sanktuarium Krzyża Św. oraz Muzeum Przyrodnicze. W drodze powrotnej ze Świętego Krzyża zastał ich deszcz i opanował głód, stąd udali się do Hotelu ECHO na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, wyruszyli do Centrum Nauki Da Vinci, gdzie uczniowie mieli okazję przekonać się, że nauka może być świetną zabawą. W dobrych humorach wsiedli do autokaru i udali się do ostatniego już punku naszej wycieczki, czyli Zamku Królewskiego w Chęcinach. W godzinach wieczornych, trochę zmęczeni, ale zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń wrócili do domu.

Anna Wasiuta
Małgorzata Kusy
Piotr Kopacz

Galeria

Uczniowie klas 2a i 2c pod opieką wychowawców wybrali się 20 października br. do Strefy Rozrywki „Powerland” w Biłgoraju.

Na początku dzieci zostały zapoznane z zasadami zachowania podczas pobytu w centrum zabaw, aby zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo. Jednak zabawa nie była tego dnia jedyną atrakcją, ponieważ dzieci w tym dniu uczestniczyły także w warsztatach wyrabiania i pieczenia pizzy. Każde dziecko samodzielnie przygotowało własną pizzę, począwszy od wyrobienia ciasta do wyboru składników. Następnie na wszystkich czekała sala zabaw, w której mieszczą się różne atrakcje. Dzieci aktywnie i miło spędziły czas m.in na zjeżdżalniach, wspinaczce, trampolinach, basenie z kulkami i piankami. Największą radość sprawiła im kilkupoziomowa konstrukcja składająca się z labiryntu, rur i kilku przejść.

Wycieczka była bardzo udana. Uczniowie wrócili do domu zmęczeni, ale pełni wrażeń.

G. Szymańska

W ciepły czerwcowy dzień uczniowie klasy 1a i 2a wyjechali wraz z opiekunami na wycieczkę do Osady Słowiańskiej oraz Parku Owadów i Pajęczaków w Stobiernej koło Dębicy. Rozpoczęliśmy swój pobyt warsztatami Etymologicznymi. Potem udaliśmy się do Parku Owadów i Pajęczaków, gdzie  dzieci mogły podziwiać  17 figur  różnych owadów, których można spotkać w pobliskich lasach i gospodarstwach domowych. Zwiedziliśmy ponad 1000-letnią osadę słowiańską, która mieści się w kompleksie Centrum Edukacji Ekologicznej. Tam uczestniczyliśmy w zajęciach z lepienia gliny. Atrakcją było strzelanie z łuku. W starej chłopskiej chacie uczniowie rozpoczęli przygodę z warsztatami kulinarnymi. Dzieci nauczyły się piec proziaki na ponad 100-letnim piecu z blachą, na której  same układały własne placki. Na zakończenie naszego pobytu zjedliśmy pyszne kiełbaski. Pełni wrażeń i uśmiechnięci wróciliśmy do domu.